familie vervolg - Reisverslag uit Piriac-sur-Mer, Frankrijk van Ivo & Ria Thillart - WaarBenJij.nu familie vervolg - Reisverslag uit Piriac-sur-Mer, Frankrijk van Ivo & Ria Thillart - WaarBenJij.nu

familie vervolg

Door: ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo & Ria

08 Augustus 2014 | Frankrijk, Piriac-sur-Mer

Via een korte stop in Les Sable vertrekken we naar L Herbaudiere waar Ivo Renske en Sam met de camperbus naar toe komen. Het stuk vanaf Île de Re kunnen we aan de wind bijna aanlopen. We maken nog een slag zeewaarts en dan kunnen we binnenvaren. We meren dit keer af in de stadshaven omdat we een Ron z’n sleutels met een postpakketje moeten opsturen. De haven blijkt erg rumoerig. Naar Ile Noirmoutier gaat het bijna geheel op de motor alleen het laatste uur richting de haven kunnen we zeilen. We mogen afmeren op een mooie plek met zijsteiger. Zodra de boot goed ligt gaat we op zoek naar een plek voor de camper en om ze op te vangen bij het dorpje. We zijn goed en wel bij de parkeerplek of ze komen er al aan rijden. Een geweldig fijn weerzien na zoveel maanden. Sam moet eerst nog een beetje wennen en dan gaan we gauw naar de boot met de nodige bagage. Lekker met z’n allen in de kuip aan een drankje. S-avonds gezamenlijk eten bij de pizzeria met Sam aan het hoofd in een kinderstoeltje. Ze eet goed mee. Bij het toetje moeten we om beurten met Sam aan de hand wandelen van binnen naar buiten.
S-avonds is het tijd voor kaarten. De volgende dag moeten we verhuizen naar een andere plek aan een langs steiger. Eerst maken een zeiltochtje halve wind naar de monding van de Loire en terug terwijl Sam slaapt. We meren op de nieuwe plek. De rest van de middag gaan we naar het strand bij de camping. Sam kan hier lekker spelen in het zand en het water. We eten met z’n allen gezellig in de kuip lekkere salade en sticks van de bakplaat
Zaterdag moet er gewassen worden. S-middags huren we fietsen en maken een fijne tocht langs de oost kust via Le Petit Vieil en de bossen naar de Noirmoutier en île. In het drukke stadje worden door de dames alle kleding winkeltjes bezocht. Na een drankje op een terras is het plotseling hoog tijd om terug te fietsen we hebben nog maar 3 kwartier. Onder het fietsen valt Sam in het stoeltje in slaap en moet goed vastgezet worden om niet om te vallen. 5 minuten voor tijd leveren we de fietsen in en doen nog wat kleine inkopen voor het avondeten. Het wordt weer een feestmaaltijd. We sluiten de dag af met een rikken waarbij ik als grote verliezer uit de strijd kom.
Zondag 3 aug. Is het weer tijd om afscheid te nemen. Rond het middaguur wordt alles weer in de camper geladen en zwaaien ze uit tot over een paar weken. Wij vertrekken daarna naar Piriac. Het wordt een mooi zeiltochtje. We kunnen Croisic hoog aan de wind net aan lopen. Daarna moeten we vaart minderen anders zijn we te vroeg bij de haven en staat er te weinig water om binnen te lopen. Met alleen de fok en de vislijn uit op gaat het nog te hard. Voor de haven moeten we nog een rondje draaien en dan lopen we naar binnen met 1,90 op de drempel. Moet kunnen he.
Hier blijven we een paar dagen liggen lekker rustig in een box met alle voorzieningen aanwezig. Het is alle dagen prachtig zomers weer.

• 12 Augustus 2014 - 12:03

Greetjejan:

Wat een enige foto's me sam, ja dat breekt de vakantie wel, he,hebben gekeken waar jullie zijn, echt ver weg ,nog heel veel plezier!en de boot ban ons schiet echt al lekker op .de zware dingen zijn klaar,

lfs

Greet en Jan xx

de plantjes ria worden niet vergeten,

Verslag uit: Frankrijk, Piriac-sur-Mer

seizoen 2014

Lekker "overzomeren"

08 Augustus 2014

familie vervolg
Ivo & Ria

Vakantie 2015 Dit jaar terug naar Nederland Wij varen al vanaf 1975 met zijn tweeën en ons gezin. Eerst met een Duitse Renjol en daarna met Kievit 680 over de Nederlandse wateren en de Oostzee. DE volgende boot was een Dufour Arpege opgevolgd door een Sigma 33 OOD gekocht in Engeland waarmee we zeilwedstrijden hebben gevaren en jaarlijkse tochten met de kinderen naar de Engelse en Franse kusten. Nu hebben we een Dehler 36 CWS “Desafinado” De naam van onze boot “Desafinado” komt van het gelijknamige lied waarvan de muziek geschreven is door Antonio Carlos Jobim. Desafinado, ook wel "Slightly Out of Tune" genoemd, is bekend geworden door tenorsaxofonist Stan Getz. Met deze boot hebben we de laatste jaren met zijn tweeën al vele mooie tochten gemaakt. Een tocht van 4 maanden eerst van Nederland naar Zuid Engeland Falmouth en van daar via de Kanaaleilanden en de Franse kust afgezakt naar Zuid Bretagne en de Vendéé met als verste punt La Rochelle en weer terug. Tocht van 3 maanden ook naar Zuid Bretagne met als verste punt Pornichet en weer terug. In 2011 hebben we de boot definitief naar Zuid Bretagne gevaren. En 2012 zijn we heen en weer gevaren tussen Royan aan de Gironde en Loctudy. ’s Winters liggen we op de rivier La Vilaine of staan we zoals nu daar op de kant. Het bevalt ons zo prima. Tel 0652583805

Actief sinds 30 Juni 2006